Sunday, April 23, 2017

ကမၻာဦး ၁ တြင္ပါရွိေသာ ေန႔ရက္မ်ားသည္ လက္ရွိ ၂၄ နာရီတစ္ရက္ဟုတ္ပါသလား။

ကမၻာဦး ၁ တြင္ပါရွိေသာ ေန႔ရက္မ်ားသည္ လက္ရွိ ၂၄ နာရီတစ္ရက္ဟုတ္ပါသလား။ ေန႔ဆိုေသာ မူရင္းေဟၿဗဲဘာသာစကားကို စနစ္ တက်ေလ့ လာေသာ အခါတြင္ ၂၄ နာရီျဖစ္ေသာ တစ္ေန႔ ကိုဆိုထားေၾကာင့္ေတြ႕ရပါသည္။ မူရင္း ( יום ) yôm ဆိုေသာစကားမွာ အဂၤလိပ္လိုျပန္ဆိုရာတြင္ တစ္ခုမက ျပန္ဆိုႏိုင္ သည္ကိုေတြ႕ရသည္။ ကမၻာလယ္ပတ္ႏႈန္းထားကိုၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ၄င္းကို ၂၄ နာရီတစ္ရက္ကိုဆိုလို ေၾကာင္းေတြ႕ ရသည္။

တစ္ဖန္ "ေနထြက္မွ ေနဝင္" ဟူေသာ ကာလၾကားကိုလည္းရည္ညြန္းျပန္သည္။
တစ္ဖန္ ကာလ တစ္ခုကို"ဘိုးေဘးမ်ားေန႔ရက္" ရည္ညြန္းထားမႈမ်ားကိုလည္းေတြ႕ရျပန္သည္။
က၊ ၇း၁၁ တြင္ ၂၄ နာရီတစ္ ရက္ကိုသာရည္ညြန္းထားသည္။ ေနထြက္ႏွင့္ ေနဝင္ကာလအၾကားကို လည္းညြန္းဆိုထားသည္ (က၊ ၁း၁၆)။ 


မတိက်ေသာအခ်ိန္ကာလမ်ားကိုလည္း ရည္ညြန္းထားသည္ (က၊ ၂း၄)။

ထို႔ေၾကာင့္ က၊ ၁း၅-၂း၂ တြင္ ပထမေန႔၊ ဒုတိယေန႔၊ တတိယေန႔၊ စတုတၳေန႔၊ ပဥၥမေန႔၊ ဆဌမေန႔၊ သတၱမေန႔ စသည္ျဖင့္ဆိုထားျခင္းမွာ မည္သို႔ နည္း။ ၄င္းတို႔မွာ ၂၄ နာရီလား (သို႔) တစ္စံုတစ္ရာကို ညြန္းဆိုျခင္း လား။

ထိုေနရာတြင္ ( יום ) yôm ဟူေသာ ေဟၿဗဲ စကားမွာ မတိက်ေသာအခ်ိန္ကာလတစ္ခုကိုဆိုလိုျခင္းလား။

ထို႔​ေၾကာင္​့ ( יום ) yôm ျပန္ဆိုရမည္ကို ကြ်ႏု္ပ္တို႔ က၊ ၁း၅-၂း၂အားႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ျဖင့္ တစ္ဖန္ခ်ိန္ထိုး ၾကည့္ျခင္း အားျဖင့္ မွန္ကန္စြာျပန္ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ထိုသို႔ျပဳျခင္းျဖင့္ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ကို ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ အားျဖင့္သာ ျပန္ဆိုေစျခင္းျဖစ္သည္။

မူရင္းစကားလံုး ( יום ) yôm ကိုက်မ္းစာတြင္ အႀကိမ္ေပါင္း ၂၃၀၁ ႀကိမ္တိုင္တိုင္အသံုးျပဳ ထားသည္ကို ေတြ႕ရ သည္။ က၊ ၁ မွအပ ပသာ အား အေပါင္းျပၿပီးဂဏန္းအေနျဖင့္လည္းအသံုးျပဳထားၿပီး ၂၄ နာရီတစ္ ရက္ျဖင့္ အသံုးျပဳထားမႈမွာ ၄၁၀ ႀကိမ္ျဖစ္ၿပီး၊ ညဦးႏွင့္နံနက္ကို သာမန္တစ္ရက္ဆိုေသာစကားျဖင့္ ၃၈ ႀကိမ္ အသံုးျပဳ ထားသည္။ ထိုနည္းတူ ( יום ) yôm အား အေပါင္းျပၿပီး ညဦးႏွင့္နံနက္အျဖစ္ ၂၃ ႀကိမ္သံုးလွ်က္၊ ( יום ) yôm အားအေပါင္း ည ျဖင့္ေပါင္းၿပီး ၅၂ ႀကိမ္သံုးထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ကိုၾကည့္ရႈေသာအခါ တြင္ သာမန္ေန႔ရက္ကာလတစ္ခုကိုသာအသံုးျပဳထားေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ က၊ ၁း၅-၂း၂ ကိုၾကည့္လွ်င္ "ညဦးႏွင့္ နံနက္"သည္တစ္ရက္ျဖစ္ေလ၏ဆိုေသာအရာကို ၾကည့္ျခင္း အားျဖင့္က်မ္းေရးသူသည္ ၂၄ နာရီတစ္ရက္ကိုသာအသံုးျပဳထားေၾကာင္း လြန္စြာရွင္းလင္း လွသည္။ "ညဦး" ႏွင့္ "နံနက္" ဆိုသည္မွာ ၂၄ နာရီတစ္ရက္မဟုတ္ပါက မည္သို႔မွ အသံုးျပဳစရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ေပ။

ထို႔ေၾကာင့္ သမၼာတရားမွာ လူအခ်ိဳ႕တို႔မည္သို႔ပင္ မ်က္စိပိတ္ယံုၾကည္ေနေစေတာ့ ထြက္၊ ၂၀း၉-၁၁ တြင္ ေျခာက္ရက္ဆိုေသာ စကားလံုးျဖင့္ လူသားမ်ားအတြက္ ေျခာက္ရက္အလုပ္လုပ္ခ်ိန္ႏွင့္ က်န္တစ္ ရက္မွာ အနား ယူရန္ဆိုေသာ နီတိတစ္ခုကိုဘုရားသခင္ သတ္မွတ္ေပးခဲ့ပါသည္။ ဘုရားသခင္သည္ အနႏၱတန္ခိုးရွင္ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ အရာရာကို မ်က္စိတစ္မွတ္အတြင္းဖန္ဆင္းႏိုင္ေသာ္လည္း ထိုသို႔မဖန္ဆင္းခဲ့၊ လူသားမ်ားအတြက္ တိက် ေသာပန္းတိုင္ရွိထားေသာေၾကာင့္ တစ္ခုခ်င္းကိုအေသးစိတ္ ဖန္ဆင္းခဲ့ၿပီး၊ လူသားမ်ားကို ေျခာက္ရက္ ေျမာက္ေသာေန႔တြင္ဖန္ဆင္းခဲ့သည္။ ၄င္းမွာ ကြ်ႏု္ပ္တို႔အတြက္ လိုက္ေလွ်ာက္ေစရန္အတြက္ ရည္ရြယ္ခ်က္ အျပည့္ ျဖင့္ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

နာမေတာ္ျမတ္၌
ဆယ္ျမဴရယ္စိုးလြင္