Sunday, February 14, 2010

ႏႈတ္ကပါတ္ေတာ္ သမၼာတရားစကား

အမွာစကား ။
ႏွဳတ္ကပတ္ေတာ္ကြ်ႏု္ပ္ ခံစားရေသာ ေကာင္းႄကီးမဂၤလာမၽားအား ညီအကို ေမာင္ႏွမ မၽားႏွင့္ အတူတကြ မွၽေဝခံစားႏိုင္ရန္ ရည္စူးႃပီး ဤစာမူမၽားကို ေပးပို႔ရႁခင္းႁဖစ္ပါတယ္၊ ထို႔အတြက္ေႂကာင့္ ခၽစ္ေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြမၽား အေနႁဖင့္ အသက္တာတြင္ ေကာင္းႄကီး တခုခု အတြက္ က႑တစ္ေနရာမွ အမွန္ပါဝင္ ႁဖည့္ဆည္းေပးခြင့္ ရႃပီဆိုပါက ကြ်ႏု္ပ္ ေကၽနပ္ဝမ္းေႁမာက္ရပါႃပီ။ ဤကား ကြ်ႏု္ပ္ သခင့္ေနာက္ လိုက္ရကၽိုဴး နပ္ေပႃပီ ။


ႏႈတ္ကပါတ္ေတာ္
သြန္သင္၍ ယံုႂကည္သက္ဝင္ေသာ တရား တို႔ကို အေႁခခံ ယံုႂကည္ခၽက္ မၽား အႁဖစ္ ဟူ၍ေခၚႃပီး၊ ထိုအရာအားလံုးတို႔သည္လည္း ေႁခေႁခႁမစ္ႁမစ္ အရင္းခံ ရွိရေပမည္။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ ယံုႂကည္ခၽက္သည္ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မၽား၏ အေတြးအေခၚ၊ ရိုးရာဓေလ့၊ ထံုးတမ္းတို႔ကို ပင္မ အေႁခခံႁခင္း မဟုတ္ပဲ၊ သမၼာကၽမ္းစာေတာ္လာ ဘုရားႁမတ္၏ ႏႈတ္ထြက္စကားမွသာ ႁဖစ္ရေပမည္။ ေႁပာင္းလဲႁခင္း ကင္းေသာ သမၼာတရားသည္သာ ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ လမ္းၫြန္စံအႁဖစ္၊ သက္ဝင္ ယံုႂကည္ရန္ထားရာ အႁဖစ္ယံုႂကည္ႂကပါသည္။

၁။ သမၼာကၽမ္းစာ အေပၚစစ္မွန္ေသာယံုႂကည္ႁခင္း။
ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည္ သမၼာကၽမ္းစာ၏ စကားလံုးတိုင္းတို႔သည္ ဘုရာႁမတ္ရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ မႈတ္သြင္းေတာ္မူႁခင္းအားႁဖင့္ ႁဖစ္၍ အမွားအယြင္းမရွိ၊ လံုးဝၪႆံု စစ္မွန္ေသာ သမၼာတရားမၽားအႁဖစ္ ယံုႂကည္ႂကပါသည္။

၂။ သမၼာကၽမ္းစာအေပၚမွားယြင္းေသာယံုႂကည္ခ်က္မၽား။

က။ အခၽိဳ႔ေသာသူတို႔၏ယံုႂကည္ႁခင္း။
သမၼာကၽမ္းစာသည္ ရာစုႏွစ္ေပါင္းမၽားစြာမွ အဆင့္ဆင့္ကူးယူလာႂကရေသာေႂကာင့္ ေရွးဘိုးေဘးတို႔၏ အေတြးအေခၚ အယူအဆ၊ ဒ႑ာရီတို႔ကို အေႁခခံ ေရးသားထားေသာ စာအုပ္အႁဖစ္ ယံုႂကည္ႂကႃပီး၊ ထိုစာအုပ္ႄကီးအား ဤသည္မလြဲ ယံုႂကည္နာခံရန္ မလို၊ ေကာင္းမြန္ မွန္ကန္ေသာ ကိုယ္ကၽင့္တရားအပိုင္းကို လူတို႔ေရြးခၽယ္ႃပီး လိုက္နာရန္သာ လိုအပ္လွသည္။

ခ။ အခၽိဳ႔ေသာသူတို႔၏ယံုႂကည္ႁခင္း။
မၽက္ေမွာက္ေခတ္ ကၽမ္းတတ္အခၽိဳ႔တို႔သည္ကား သမၼာကၽမ္းစာမွ အခၽိဳ႔ေသာ အစိတ္အပိုင္းတို႔က ႂကားနာသူကို၊ ဖတ္ရြတ္သူကို အသက္ဝင္ စကားေႁပာလာခၽိန္တြင္ ထိုအစိတ္အပိုင္းသည္ ဘုရားရွင္၏ ႏႈတ္ေတာ္ထြက္လာေႂကာင္း ေတြးေခၚႄကံဆ ယံုႂကည္ႂကေလသည္၊ တစ္စံုတၪီး အေပၚ၌ စကားဆိုလာေသာ၊ အသက္ဝင္ႁခင္းမွသာ ႏႈတ္ကပါတ္ေတာ္ အႁဖစ္ယံုႂကည္ႂကသည္။

ဂ။ အခၽိဳ႔ေသာသူတို႔၏ယံုႂကည္ႁခင္း။
မၽက္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ဧဝံေဂလိသမားအခၽိဳ႔က သမၼာကၽမ္းစာ၏ မႈတ္သြင္းႁခင္း ဟူေသာယံုႂကည္ႁခင္းမွ လြဲဖယ္ေနႂကပါသည္၊ သူတို႔၏ယံုႂကည္ခၽက္မွာ၊ "သမၼာကၽမ္းစာ၌ ဘုရားစကား ပါရွိသည္" ဟူ၍ဆိုႁခင္းႁဖစ္သည္။ ယံုႂကည္သက္ဝင္ရာအေပါင္းတို႔တြင္ သမိုင္း၊ သိပၸံႏွင့္စပ္ဆိုင္ေသာ အရာတို႔တြင္ ဘုရားရွင္၏ မႈတ္သြင္းႁခင္းသည္ အေရးႄကီးေသာ အခန္းက႑တြင္ မပါဝင္သကဲ့သို႔၊ ကိစၥတို႔တြင္ အမွားအယြင္းမၽား ပါရွိႏိုင္ေပသည္။

၃။ ႏႈတ္ေတာ္ထြက္သမၼာကၽမ္းစာအား ေပးေတာ္မူႁခင္း။

က။ ၆၆ အုပ္ေသာႏႈတ္ထြက္စကား။
 ႏႈတ္ကပါတ္ေတာ္ ဘုရားစကားတို႔သည္ လူသားတို႔ထံ ေဖၚႁပရန္အတြက္ ဘုရားရွင္သည္ ေနရာေဒသ၊ အလႊာအဆင့္ ကြဲႁပားေသာ လူေပါင္း ( ၄၀ )မွၽေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔အား အသံုးႁပဳကာ ေရးမွတ္ေစခဲ့ပါသည္။ ဘုရားရွင္သည္ သန္႔ရွင္းေသာ ဝိညာၪ္ေတာ္ ၪပစၩယ္ဆရာအားႁဖင့္ လူတို႔အားလမ္းႁပေစ၍ အမွားအယြင္း ကင္းရွင္းေစကာ မွတ္တမ္းတင္ေစခဲ့ပါသည္။ အေႂကာင္းမူကား အနာဂတၲိစကားသည္ လူ႔အလိုအေလွ်ာက္အားႁဖင့္ ႁဖစ္ဘူးသည္ မဟုတ္၊ ဘုရားသခင္၏ သန္႔ရွင္းေသာ ဝိညာၪ္ေတာ္၏ တိုက္တြန္းေတာ္မူႁခင္းကိုခံရ၍ ေဟာေႁပာႂက၏ ( ၂ ေပ၊ ၁း၂၁ )ဟူ၍ မိန္႔ေတာ္မူထားပါသည္။ ၂ တိ၊ ၃း၁၆ တြင္ "ထိုကၽမ္းစာ ရွိသမၽတို႔သည္ ဘုရားသခင္မႈတ္သြင္းေတာ္ မူေသာအားႁဖင့္ႁဖစ္၍ "ဟူ၍၊ ဆာလံ ၁၉း၇ တြင္ "ထာဝရဘုရား၏ စကားေတာ္သည္ စံုလင္သည္ႁဖစ္၍ " ဟူ၍ ေဖၚႁပထားပါသည္။ ထိုယံုႂကည္ႁခင္းသည္ လံုး၀ၪႆံု ဤသည္ မလြဲ ဘုရားရွင္၏ ႏႈတ္ေတာ္ထြက္ သမၼာကၽမ္းစာဟူ၍ ယံုႂကည္ခံယူခၽက္ပင္ႁဖစ္သည္။ ထို႔ေႂကာင့္ ထိုစစ္မွန္ေသာ ယံုႂကည္ႁခင္း၏ ဆိုလိုရင္းမွာ သမၼာကၽမ္းစာမွ စကားလံုးတိုင္းသည္ အမွားအယြင္းမရွိ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ မႈတ္သြင္းထားေသာ ႏႈတ္ေတာ္ထြက္အႁဖစ္ယံုႂကည္လက္ခံႁခင္းပင္ႁဖစ္သည္။

ခ။ ေစာင့္ထိန္းေတာ္မူႁခင္း ။
သမၼာကၽမ္းစာ ေတာ္ႁမတ္သည္ ႏွစ္ေပါင္း ေထာင္ခၽီခဲ့ေသာ အခၽိန္မွ ေရးမွတ္ခဲ့သည္။ ထို႔အတူ အႄကိမ္ေပါင္းမၽားစြာ ကူးယူႁခင္း ဘာသာစကားေပါင္းမၽားစြာသို႔ ဘာသာႁပန္ဆိုႁခင္းမၽား ႁပဳခဲ့သည္။ ထိုအေႂကာင္းေႂကာင့္ပင္ အခၽိဳ႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္မၽားက သမၼာကၽမ္းစာသည္ ႏွစ္ေပါင္းမၽားစြာက ကူးယူရာတြင္ လိုတိုး၊ မလိုႏႈတ္၊ ခၽန္လွပ္ခဲ့ႁခင္းမၽား စေသာအမွားမွား ႁဖစ္ႏိုင္ေႁခ ရွိေသာေႂကာင့္ လံုးဝတိကၽေသာ ႏႈတ္ေတာ္ထြက္ စကားေတာ္ကၽမ္းစာ အႁဖစ္အားကိုး ယံုႂကည္၍ မရႏိုင္ေတာ့ဟူ၍ေႁပာဆိုႂကေလသည္။ သို႔ေသာ္ ႏႈတ္ကပါတ္သမၼာကၽမ္းစာေတာ္ႁမတ္က ဘုရားရွင္သည္ သူ၏ ဧကဝါစာ စကားေတာ္ကို အခၽိန္ကာလႏွင့္အမွၽ ေစာင့္ထိန္းေတာ္မူေႂကာင္း ေဖၚႁပပါသည္။ ဆာလံ ၁၁၉း၈၉ တြင္ " အိုထာဝရဘုရား၊ ႏႈတ္ကပါတ္ေတာ္သည္ ေကာင္းကင္ဘံု၌ အစၪ္အႃမဲတည္ပါ၏ " ဟူ၍ ခရစ္ေတာ္ဘုရား ကိုယ္၌က " ေကာင္းကင္ႏွင့္ေႁမႄကီး မပၽက္စီးမည္တိုင္ေအာင္ ၊ ပညတၲိကၽမ္း၌ အငယ္ဆံုးေသာ စာလံုးဗိႏၲဳ တစ္လံုးမၽ ႁပည့္စံုႁခင္းသို႔ မေရာက္မွီ မပၽက္စီးရ "ဟူ၍ မႆဲ ၅း၁၈ တြင္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ဂလာတိ ၃း၁၆ တြင္ အမၽိဳးအႏြယ္ႏွင့္ ဆိုင္ေသာ သမၼာစကားကတိေတာ္ႁမတ္တြင္လည္း ရွင္ေပါလုက အမၽိဳးအႏြယ္ကို ဆိုရာတြင္ အနည္းကိန္းဆိုခဲ့ေႂကာင္း တိတိကၽကၽေဖၚႁပခဲ့ပါသည္။ ထိုအရာတို႔အားႁဖင့္ ဘုရားရွင္၏ သမၼာကၽမ္းစာကို လံုးလံုး ယံုႂကည္သက္ဝင္ခဲ့ေႂကာင္း ေဖၚႁပသည့္နည္းတူ သမၼာကၽမ္းစာအား ကူးယူႂကရာတြင္ လံုးဝခြ်တ္ေခၽာ္ တိမ္းလြဲႁခင္း မႁဖစ္ခဲ့ပါေလ။
သမၼာကၽမ္းစာ မိတၲဴမၽားစြာရွိသည့္အေလွ်ာက္ ယံုႂကည္ကိုးစားထိုက္ေသာ သမၼာကၽမ္းစာႁမတ္ အားႁဖင့္အားနည္း အားသာခၽက္မၽားကို ခၽိန္ထိုး ယွၪ္ႂကည့္ႁခင္းအားႁဖင့္ ႏႈတ္ကပါတ္ေတာ္ကို ယံုႂကည္သက္ဝင္သူတိုင္း သတိဝီရိယရွိစြာႁဖင့္ ကူးယူ ဘာသာႁပန္ဆိုႁခင္း အမႈကိုႁပဳႏိုင္ႂကပါသည္။ ထိုစနစ္ေကာင္းအားႁဖင့္ ဘုရားရွင္က သူ၏ႏႈတ္ေတာ္ထြက္ သမၼာစကားေတာ္ႁမတ္အား ေစာင့္ထိန္းကာ ကြ်ႏု္ပ္တို႔အဖို႔သိရွိေစ၍ ယံုႂကည္သက္ဝင္ေစရန္ ႁပဳေတာ္မူပါတယ္။
သို႔ေသာ္ေခတ္ အဆက္ဆက္သမၼာကၽမ္းစာႁမတ္ကို မယံုလိုသူတို႔ ရွိခဲ့ပါသည္။ မူရင္းသမၼာကၽမ္းစာႁမတ္ မရွိတဲ့အတြက္ သမိုင္းေႂကာင္းသက္ဝင္ရန္ မႁဖစ္ႏို္င္ဟု ဆိုႂကသလို၊ သမၼာကၽမ္းစာသည္ ၪပမာ ၪပေမယၽ ဆန္ဆန္ႏွင့္ လက္ေတြ႔ကၽကၽ လက္မခံႏိုင္ပါ။ သမၼာကၽမ္းစာမွ ေရးသားသူတို႔၏ ရည္သန္ခၽက္ကို ႃခံဳငံုကာ စာ စကားထက္ ဆိုလိုရာကိုသာ နားလည္ တတ္ရန္လိုႂကာင္း ဆိုႂကေပမည္။ သို႔တိုင္ေအာင္လည္း အထက္ပါ အႄကံဉာဏ္ႁပဳခၽက္တို႔သည္ လူထုအား သမၼာတရားမွ ေသြဖယ္ေစရန္ လုပ္ေဆာင္ႁခင္းမွ်သာႁဖစ္ေလသည္။ တို႔ကိုယ္တိုင္ကပင္ သမၼာကၽမ္းစာအား ဘုရားရွင္မႈတ္သြင္းထားေသာ ႏႈတ္ကပါတ္ေတာ္စကားဟူ၍ လက္မခံလိုႂက။

ဂ။ အလင္းတရားကိုေပးႁခင္း။
သမၼာကၽမ္းစာသည္ ဘုရားရွင္မႈတ္သြင္းထားေသာ ဝိညာၪ္ေရး စာအုပ္ႁဖစ္ေသာေႂကာင့္ ဘုရားရွင္၏ ဝိညာၪ္ေတာ္ ကူမႁခင္းအားႁဖင့္သာ နားလည္ႏိုင္ေပသည္။ "ဘုရားသခင္သည္ မိမိဝိညာၪ္ေတာ္အားႁဖင့္ ငါတို႔အားေဖၚႁပေတာ္မူ၏၊ ဝိညာၪ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္၏ နက္နဲေသာအရာတိုင္ေအာင္ ခပ္သိမ္းေသာအရာတို႔ကို စစ္ေတာ္မူ၏ ဇာတိပကတိလူသည္ ဘုရားသခင္၏ ဝိညာၪ္ေတာ္အရာကို မခံမယူ၊ ထိုအရာတို႔သည္ မိုက္မဲေသာ အရာႁဖစ္သည္ဟုထင္တတ္၏၊ ထိုအရာတို႔ကို ဝိညာၪ္ေတာ္အားႁဖင့္သာ ပိုင္းႁခား နားလည္ႏိုင္ေသာေႂကာင့္၊ ဇာတိပကတိလူသည္ နားမလည္ႏိုင္ "ဟူ၍ ၁ ေကာ ၂း၁၀၊၁၄ တြင္ပါရွိသည့္ အတိုင္း ဝိညာၪ္ေတာ္ဘုရားတည္းဟူေသာ ၪပစၩာယ္ဆရာ၏ ကူမေတာ္မူႁခင္းသည္ အလင္းတရား ရရွိရန္ႁဖစ္ပါသည္။ ႏႈတ္ကပါတ္ေတာ္ႁမတ္အား ဖတ္ရႈရာတြင္ ရွင္ဘုရင္ ဒါဝိဒ္ကဲ့သို႔ ဆုေတာင္းရန္လိုအပ္လွေပသည္။ "တရားေတာ္၌ အံ့ဘြယ္ေသာအရာတို႔ကို ႁမင္ႏိုင္ပါမည့္အေႂကာင္း၊ အကြ်ႏု္ပ္၏ မၽက္စိတို႔ကို ဖြင့္ေတာ္မူပါ " ( ဆာလံ ၁၁၉း၁၈)။ဤကား ယေန႔ထက္ထိတိုင္ မွန္ကန္ေနေသာ ထာဝရဘုရား၏ စကားေတာ္ပင္ႁဖစ္ေလသတည္း။

နာမေတာ္ႁမတ္၌
Samuel Soe Lwin